Produkty medyczne – strategie promocji

5
(1)
Jest wiele strategii promocji w przypadku marketingu usług medycznych. Jednakże są też takie, których absolutnie nie powinno się stosować. W przypadku usług medycznych i jakichkolwiek produktów medycznych, nie może wchodzić w grę otwarta rywalizacja z innymi firmami. Branża medyczna ma nieść wartość samą w sobie, dlatego nie powinna wykonywać takich ciosów poniżej pasa na swoich konkurentach. Marketing medyczny powinien być bardzo stonowany i przede wszystkim merytoryczny. Nie ma w nim mowy o zbyt luźnym podejściu do sprawy.

O ile produkty nowoczesne, takie niezobowiązujące mogą sobie na coś takiego pozwolić, o tyle branża medyczna absolutnie nie. To nie ulega żadnym wątpliwościom. Marketing medyczny bazuje na faktach i liczbach. Nie na domniemaniach i tezach, a na pewności i badaniach, które są w stanie udowodnić efekty. Tutaj można przyjąć przede wszystkim strategię ceny. Możliwie jest wypuszczenie na rynek produktu lub usługi, która będzie się cechować ceną znacznie niższą od cen konkurencji, a tym samym będzie to taki punkt zaczepienia do sprzedaży. Można kierować się strategią dostępności, czyli unaocznić klientowi, że coś jest bardzo szeroko dostępne. Albo na odwrót – że dany produkt lub usługa są elitarne i nie każdy może sobie na nie pozwolić. Jeżeli nie można zastosować tych metod, to trzeba bazować na działaniu. Tutaj należy wykorzystać przede wszystkim efekty. Im lepsze są efekty, jakimi można się pochwalić, tym lepiej dla sprzedaży. Marketing medyczny, który skierowany jest na efekty, przemawia do wyobraźni pacjentów. Dzieje się tak dlatego, że maja oni świadomość dobrego sposobu inwestowania swoich pieniędzy. Mają potwierdzenie, że zapłacą za coś, co przyniesie im widoczne rezultaty i to jest dla nich niezmiernie ważne. Jest wiele strategii, które można przyjąć. Wszystko zależy tak naprawdę od tego, jaki chcemy osiągnąć efekt i kto jest naszą konkurencją. Jak również od tego, jak działa nasza konkurencja. Jeżeli się tego dowiemy, to działania będą prostsze.

Jak oceniasz artykuł?

5 / 5. 1